BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
     ROMÂNIA
  MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
  ŞCOALA GENERALĂ CU CLASELE I-VIII NR. 11
  HUNEDOARA

   Str. Rândunicii Nr. 6, Cod Postal: 331136
  Tel/Fax: 0254 713922

  E-Mail: sc11hd@yahoo.com

Catedra de PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ


    În ultimii 25 de ani au fost adoptate o serie de declaraţii / documente internaţionale care au impulsionat structurarea actualei concepţii cu privire la integrarea / incluziunea şcolară a copiilor cu C.E.S. Esenţa acestor documente este recunoaşterea lor deplină ca fiinţe umane, cu toate drepturile şi implicaţiile care decurg de aici.
   1981 an declarat de Adunarea Generală a ONU: “An internaţional al persoanelor handicapate.”
   1989 adoptarea de către Adunarea Generală a ONU a: “Convenţiei cu privire la drepturile copilului.”
   1990 Conferinţa mondială a miniştrilor educaţiei de la Jomtiem.
   1993 Adunarea Generală a ONU a adoptat: “regulile standard pentru egalizarea şanselor persoanelor cu handicap”.
   1994 Declaraţia de la Salamanca privind principiile, politicile şi
practica în domeniul CES, elaborată de reprezentanţii a 92 guverne şi 25 organizaţii internaţionale.În declaraţie se spune că:“şcoala obişnuită cu o orientare incluzivă reprezintă mijlocul cel mai eficientde combatere a atitudinilor de discriminare,un mijloc care crează comunităţi primitoare şi construiesc o societate incluzivă care oferă educaţie pentru toţi;
mai mult ele asigură o educaţie eficientă pentru majoritatea copiilor şi îmbunătăţesc eficienţa şi până la urmă chiar şi rentabilitatea întregului sistem de învăţământ.”
   Istoriceşte vorbind putem identifica două modele fundamentale de organizare şi educaţie pentru C.E.S., care nu sunt neapărat succesive, şi pot coexista.

Modelul bazat pe selecţie, separare şi segregare

   Filosofia ce se află la baza acestui model pleacă de la teza diferenţelor dintre copii, care impun un tratament pedagogic diferit, în şcoli diferite şi selective. Selecţia are la bază criterii cum sunt aptitudinile şi performanţele elevilor.Teza sociopedagogică de bază a acestui model este: adaptarea copilului la şcoală iar dacă el nu poate răspunde exigenţelor, trebuie introdus în şcoli speciale. Tratamentul propus: pedagogie bazată pe selecţie negativă şi eşec.

Modelul integrării

   Modelul integrării are la bază o filosofie bazată pe încrederea în copil şi în capacităţile sale. Teza sociopedagogică de bază: adaptarea şcolii la copil şi tratament egal, dar bazat pe o pedagogie în care discriminarea pozitivă şi spiritul suportiv sunt coordonate de bază. Discriminarea pozitivă presupune dreptul la diferenţă şi la specificitate într-un cadru (şcolar şi pedagogic) nediscriminativ.

ŞCOALA GENERALĂ NR. 11
HUNEDOARA
SERVICII EDUCAŢIONALE PENTRU ELEVII CU C.E.S.